این کتاب توسط انتشارات برآیند (لینک خرید کتاب) منتشر شده است.
مدرس این وبینار میلاد زارعی (رزومه) است که موسس سایت فیوچرمدیا بوده و سابقه تدریس کتاب های تخصصی “رسانه، روابط عمومی، مارکام، مدیریت، بازاریابی، برندینگ، تبلیغات، هوش مصنوعی و بلاکچین” را در فعالیت های خود دارد.
قصه پرداز کسب و کارت باش: راهنمای جامع داستانگویی در کسبوکار
کتاب صوتی قصه پرداز کسب و کارت باش نوشته متیو دیکس و ترجمه فائزه زارعی و مهرداد شیبانی، منبعی کاربردی و الهامبخش برای یادگیری داستانگویی در کسبوکار و زندگی شخصی است. این کتاب به شما میآموزد چگونه با مهارت داستانسرایی مخاطبان خود را جذب، آموزش دهید، ترغیب کنید و ارتباط عمیقتری با آنها برقرار نمایید.
اهمیت داستانگویی در کسبوکار
داستانگویی به یکی از استراتژیهای اصلی موفقیت در کسبوکارهای امروز تبدیل شده است. هر برند و هر کسبوکاری که بتواند داستانی جذاب و اثرگذار تعریف کند، در ذهن مخاطب ماندگار خواهد شد. با داستانسرایی حرفهای، مشتریان بالقوه با شما احساس آشنایی میکنند و برند شما در ذهنشان ثبت میشود. کتاب قصهپرداز کسبو کارت باش، تمام ابزارها و تکنیکهای لازم برای تبدیل شدن به یک داستانگوی تأثیرگذار را در اختیار شما قرار میدهد.
محتوای کتاب قصه پرداز کسب و کارت باش
متیو دیکس در این کتاب صوتی با ارائه مثالها و تمرینهای عملی، به آموزش مواردی مانند:
-
انتخاب موضوعات جذاب برای داستان
-
ساختاردهی و روایت داستان به شیوهای اثرگذار
-
جلب توجه مخاطب و حفظ تعامل او
-
آموزش داستانگویی برای سخنرانی و ارائهها
میپردازد.
کتاب با زبان ساده، تمرینهای کاربردی و مثالهای واقعی، به شما کمک میکند تا مهارت داستانگویی خود را در کسبوکار، تدریس، سخنرانی یا زندگی روزمره ارتقا دهید و پیام خود را به شکل مؤثر منتقل کنید.
مخاطبان هدف
-
کارآفرینان و صاحبان کسبوکار
-
سخنرانان و مدرسین
-
علاقهمندان به داستانسرایی حرفهای
-
افرادی که میخواهند برند و کسبوکار خود را با قدرت روایت داستان تقویت کنند
بخشی از کتاب صوتی قصه پرداز کسب و کارت باش
«دو سالی از داستانگوییام میگذشت که من و الیشا، یک سازمان داستانگویی، که قبلاً با دوستانم دربارهاش صحبت کرده بودم، در شهر هارتفورد تأسیس کردیم. اسمش را اسپیک آپ گذاشتیم. ما با همراهیِ هم برنامههایی را در سراسر ایالت نیو-اینگلند تولید میکنیم تا به مخاطبانی که گاهی تعدادشان به پانصد نفر هم میرسد، بلیت بفروشیم.
حدود یک سال که از تأسیس اسپیک آپ گذشت، تدریس داستانگویی را، علیرغم میل باطنیام، شروع کردم؛ درست مانند مسیر تبدیل شدنم به یک داستانگو! همچنان که مخاطبان اسپیک آپ بیشتر میشدند و مردم میخواستند یاد بگیرند که چطور داستان تعریف کنند، از من خواسته شد تا این حرفه را به آنها آموزش دهم.
ابتدا قبول نکردم، چون علاقهای به این کار نداشتم. اما آنها پیگیر بودند. خیلیها میخواستند روی صحنه بروند و داستان تعریف کنند. آنها داستانگویی را همچون یک سرمایهٔ بالقوه در شغلشان، بهعنوان وکیل، استاد دانشگاه، فروشنده یا درمانگر در نظر میگرفتند. خیلیهای دیگر فکر میکردند که داستانگویی ممکن است به آنها کمک کند تا دوست پیدا کنند و روابطشان را بهبود ببخشند. ازآنجاییکه زیر سنگینی فشار آنها کمرم خم شده بود، اعلام کردم که در یک کارگاهِ داستانگویی تدریس خواهم کرد. فقط یکی و تمام!
ده نفر ساعت شش بعدازظهر خود را با من در اتاق کنفرانس یک کتابخانهٔ محلی سپری میکردند. هرچه را که دربارهٔ داستانگویی بلد بودم به آنها آموزش دادم. چند داستان تعریف کردم و روش و مراحل ساختشان را توضیح دادم. به داستانهای آنها گوش دادم و بازخوردهایم را ارائه دادم.
خیلی زود متوجه شدم که چقدر از آموزش داستانگویی بهاندازهٔ خود داستانگویی لذت میبرم. تجزیهوتحلیل عناصر یک داستان خوب، ساختن یک برنامهٔ آموزشی دربارهٔ چیزهایی که بلد بودم و هنوز داشتم یاد میگرفتم، گوش دادن به داستانها و کمک به پیدا کردن راههایی برای سروشکل دادن بهتر به آنها و تبدیل دانشجویانم به آدمهایی که میتوانند با یک داستان، جمعی را خوشحال کنند، همگی باعث لذت من شده بود.»
چرا قصه پرداز کسب و کارت باش؟
این کتاب صوتی به شما نشان میدهد که چگونه با قدرت داستانگویی مخاطب را درگیر کنید، آموزش دهید، متقاعد سازید و الهامبخش باشید. متیو دیکس، استاد و داستاننویس حرفهای، تجربه خود را در اختیار شما میگذارد تا بتوانید داستانهای شخصی و حرفهای خود را به شکلی جذاب و تأثیرگذار تعریف کنید.