بازار کسب‌وکارها بازار رقابت است زیرا هر روز محصول جدیدی به بازار عرضه می‌شود و محصول رقیب را از میدان به در می‌کند. برای موفقیت در این رقابت باید از روش‌های جدید استفاده کرد. روش‌های سنتی تبلیغ محصولات به‌تدریج اثربخشی خود را از دست می‌دهند و شیوه‌های جدید جای آن‌ها را می‌گیرند. یکی از این شیوه‌ها «بازاریابی محتوایی» است. بازاریابی محتوایی نوعی تکنیک بازاریابی برای تولید و توزیع محتوای مناسب و ارزشمند است. این محتوا برای جلب‌توجه و جذب و درگیرکردن مخاطب هدفی که به‌صورت مشخصی تعیین و هدف‌گذاری شده است، تولید می‌شود. هدف اصلی بازاریابی محتوایی، هدایت رفتار و اقدامات مشتریان بالقوه است.

بازاریابی محتوایی به بنگاه‌های کوچک و متوسط کمک می‌کند که رشد کنند و محصولات خود را به مشتریان بشناسانند چراکه هر کسب‌وکاری، با هر خاستگاه و اندازه‌ای، حرف جالبی برای گفتن دارد و تبادل معلومات به‌نفع همۀ فعالیت‌های تجاری است. از سوی دیگر، بازاریابی محتوایی برای کسب‌وکارهای بزرگ نیز ضرور است زیرا باید در عرصۀ رقابت باقی بمانند.

در بسیاری از کشورها هنوز بازاریابی محتوایی رویکردی جدید به حساب می‌آید. این نوع بازاریابی ابزار بسیار قدرتمندی است؛ با این حال، هنوز اهمیت آن به‌خوبی درک نشده است. برای دسترسی به مشتریان احتمالی، بازاریابی محتوایی شیوه‌های بسیار مؤثری را ارائه می‌دهد. بازاریابی محتوایی، نوآوری بدیعی در حرفۀ بازاریابی محسوب می‌شود و تکنیک جدیدی است که به نیازهای محتوایی مشتریان پاسخ می‌دهد و همان اطلاعاتی را که مشتریان دربارۀ محصولات و خدمات می‌خواهند، در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. قدرت و تأثیرگذاری این روش با ظهور شبکه‌های اجتماعی بیشتر از گذشته شده است.

مدرس دوره تخصصی :

میلاد زارعی

– مشاور ارتباطات و بازاریابی

– کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی

– مدیر مسئول پایگاه خبری «ارتباطات و رسانه ها»

با توجه به رویکردهای مسئولیت اجتماعی مجری، همکاران و حامیان دوره این کارگاه بصورت رایگان برگزار می شود

تاریخ برگزاری : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ – ساعت : ۱۸ الی ۲۱ – محل برگزاری : آنلاین ( پلتفرم ایسمینار)

حامیان فیوچر مدیا

باشگاه مدیریت رسانه یونسکو ایران
نشر برآیند
یکتانت
تریبون
ایسمینار
بنیاد خوارزمی
انجمن صنفی مدیران رسانه
انجمن سواد رسانه ای ایران
ارتباطات و رسانه ها
مدیریت ارتباطات
شارا
نشر اطراف
مرکز رشد واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی
رسانه مسئولیت اجتماعی
اندیشکده عصر هوشمندی
دانلود پوستر